Komentáre používateľov
Táto škola patrí medzi školy, ktoré aktívne využívajú
systém elektronického testovania (ide o testovanie, ktoré vykonáva
NÚCEM). Takúto skutočnosť považujeme za pozitívum – vypovedá to podľa nás o tom, že tieto školy sú aktívne a otvorené, majú záujem o moderné metódy, transparentnosť a tiež dbajú na vybavenie svojej školy.
Poznámka: škola využíva e-Test na bežné elektronické (tzv. „školské“) testovania, no zatiaľ sa nezapája do elektronického testovania v rámci riadnych termínov certifikačných meraní Testovania 9 a externej časti maturitnej skúšky.
Táto škola je zapojená do vzdelávacieho programu Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu (skrátene DofE). Mladý človek si sám stanovuje ciele, ktoré musí po dobu realizácie programu (6-18 mesiacov+) napĺňať. Učiteľ alebo dobrovoľník v programe figuruje ako mentor a rovnocenný partner, ktorý účastníka vedie k napĺňaniu svojich cieľov v oblastiach ako Šport, Rozvoj talentu, Dobrovoľníctvo a Dobrodružná expedícia. Program DofE tak poskytuje mladým ľuďom priestor na realizáciu svojho talentu, záujmov, rozvíja motiváciu a osobnú a spoločenskú zodpovednosť. Zapojeným školám a učiteľom okrem iného ponúka možnosť zvýšiť touto skúsenosťou svoje organizačné a profesionálne zručnosti. Na Slovensku je v školskom roku 2019/2020 do DofE zapojených 170 organizácií a škôl a takmer 3600 účastníkov. Viac informácií o programe je dostupných na
www.dofe.sk.
Hodnotenie tejto školy vôbec nie je objektívne a je absurdné. Škola patrí medzi tie, ktoré sa maximálne snažia o plnohodnotný rozvoj žiakov a jej absolventi dosahujú výborné výsledky ako na VŠ tak aj v praxi. Je nezodpovedné takto manipulovať s hodnotením škôl a verím, že na základe Vášho hodnotenia sa rodičia a ich deti nebudú rozhodovať, kam dieťa na štúdium poslať. Mgr. Darina Kissová
Oceňujeme, že Vaša škola pracuje tak, ako uvádzate. Hodnotenie výsledkov žiakov, ktoré uvádzame, však nevzniklo náhodne, ale na základe transparentnej metodiky uvedenej na portáli, pričom pri stredných školách do výpočtu vstupujú výsledky žiakov v maturitách, uplatnenie (nezamestnanosť) absolventov a mimoriadne výsledky žiakov vyhodnotené ministerstvom.
Hodnotenie výsledkov žiakov na Vašej škole teda vzniklo práve na základe týchto ukazovateľov, nič ďalšie do výpočtu nevstupuje. Ak máte podozrenie, že niektorý z uvedených údajov je nesprávny, prosím o konkrétnu informáciu o tom, ktorého ukazovateľa by sa to malo týkať a aká by mala byť správna hodnota. Rád to preverím vrátane oslovenia ministerstva resp. jeho podriadenej organizácie, ktorá daný údaj poskytla, aby bolo možné jednoznačne potvrdiť, či je daný údaj správny. Obvinenia o akýchkoľvek manipuláciach odmietam. Mohli by ste ich aspoň podložiť konkrétnou výhradou k niektorému z ukazovateľov, aby som mohol adekvátne reagovať.
Matej Tunega, INEKO
Ako môžete brať do úvahy výsledky maturity z matematiky, keď si ju žiaci volia ako dobrovoľný predmet a väčšina zúčastnených odovzdá prázdny odpoveďový hárok???
Dobrý deň, odkiaľ máte informáciu o tom, že väčšina zúčastnených odovzdá prázdny maturitný hárok z matematiky? Toto tvrdenie mi prišlo neuveriteľné, musel som si však dať prácu (vzhľadom na takéto obvinenie) overiť to v Národnom ústave certifikovaných meraní vzdelávania, ktorý vykonáva maturity na stredných školách v SR.
Dostal som odpoveď, že prázdny maturitný hárok z matematiky odovzdalo v školskom roku 2016/17 menej ako 0,1 % maturantov (4 z 4621), z toho na Vašej škole dvaja. V celej SR teda iba štyria maturanti z matematiky odovzdali prázdny hárok - dvaja na Vašej škole a dvaja na všetkých ostatných školách spolu. Rok predtým to bolo 0,2 % maturantov (12 z 6080).
Matej Tunega, INEKO
Zaujímalo by ma, odkiaľ beriete údaje o nezamestnanosti absolventov. Je to absolútny blud! Opäť sa ukázalo, aké chatrné sú vstupné údaje, ktoré používate vo svojich štatistikách. To isté platí o prijímaní na VŠ. Každý rok škola v zmysle platnej legislatívy zisťuje uplatnenie absolventov na trhu práce a na vysokých školách a je povinná zverejňovať tieto údaje na svojom webovom sídle (správy v zmysle vyhlášky MŠ SR č.9/2006 Z.z.). Nájdete ich na http://www.soaza.sk/sk/skola/o-skole/spravy-soa/sprava-20132014 ak by ste ich chceli hľadať. Zároveň absolútne nerozlišujete denných a externých študentov, čo je významný a ukazovateľ vo viacerých meraných hodnotách. Mgr. Tomáš Milata, riaditeľ Súkromnej obchodnej akadémie v Žiline
Dobrý deň, údaje o nezamestnanosti preberáme od Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny SR (ÚPSVaR). Uvádzame to na portáli v sekcii "Metodika". Ak dokážete aj konkretizovať, v čom sú podľa Vás tieto údaje chatrné, môžeme následne spoločne naformulovať žiadosť na ÚPSVaR, v ktorej ich požiadame, aby overili správnosť údajov, ktoré majú vo svojej evidencii.
Pokiaľ ide o údaje o prijímaní na vysoké školy, tieto údaje nepreberáme individuálne od každej strednej školy zvlášť. Tieto údaje nám poskytuje CVTI, organizácia priamo podriadená Ministerstvu školstva, vedy, výskumu a športu SR. Jedná sa o štatistiku za denných absolventov, vďaka čomu možno porovnávať dosiahnuté hodnoty medzi jednotlivými školami.
Matej Tunega, INEKO
Táto škola je jednou z 90-tich škôl na Slovensku, ktorých žiaci sa zapojili do súťaží (korešpondenčných seminárov) organizovaných občianskym združením Trojsten. Celkovo sa v šk. roku 2014/15 do súťaží, medzi ktoré patria Fyzikálny korešpondenčný seminár, Korešpondenčný matematický seminár, Medzinárodný matematický seminár iKS, Korešpondenčný seminár z programovania, Fyzikálny náboj a Matematický náboj, zapojilo 1,5 % z celkového počtu žiakov školy, čo radí školu na 62. miesto v rámci celého Slovenska.