Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.
Pokiaľ máte záujem, pošlite, prosím, stručný text predstavujúci vašu školu, spolu s najväčšími dosiahnutými úspechmi, na .
Komentáre používateľov
30.03.2020, 12:52, INEKO
V šk. roku 2018/19 vykonala Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) na tejto škole inšpekciu vo vzťahu k vykonávaniu Testovania 9 a zistila nižšie uvedené nedostatky, ktoré mohli ovplyvniť výsledok daného testovania žiakov na škole: - Nepreukázanie deklarovaného školenia administrátora koordinátorkou. - Neskontrolovanie úplnosti testov z MAT a zo SJL bezprostredne po ich rozbalení. - Nezadanie úplných pokynov žiakom pred administrovaním testu (z MAT nezadanie pokynu žiakom, aby si na test napísali svoje meno – testy zostali nepodpísané; neoznámenie, že pred vypracovaním testu majú žiaci stanovený čas na oboznámenie sa s ním; nevysvetlenie postupu, v prípade vypracovania testu pred uplynutím stanoveného testovacieho času žiakom; nezapísanie času začiatku a ukončenia vypracovania testu na tabuľu; zo SJL neprečítanie príslušného textu pred písaním testu žiakom administrátorom; neposkytnutie im dostatočného časového priestoru na oboznámenie sa s testom v určenom rozsahu). - Nedodržanie harmonogramu testovania (pri administrovaní testu z MAT administrátorka umožnila žiakom začať pracovať skôr, než bolo stanovené v pokynoch NÚCEM – celkovú dobu na vypracovanie testu mali 97 minút; rovnako pri administrovaní testu zo SJL umožnila žiakom začať pracovať skôr, žiaci mali celkovú dobu na vypracovanie testu 74 minút) - Neupozornenie žiakov na blížiaci sa koniec testovania pred uplynutím celkového času na vypracovanie testu. - Nezabezpečenie aktívneho dozoru externým dozorom po celú dobu testovania (žiak počas testovania vyšiel z triedy, v ktorej sa testovanie realizovalo na toaletu v sprievode externého dozoru). (zdroj: https://www.ssiba.sk/admin/fckeditor/editor/userfiles/file/Dokumenty/SPRAVY/2019/T_9_Sprava_ZS_G_SR_.pdf)