Komentár školy
Naša škola sa orientuje na:
1. získanie a rozvíjanie kompetencie využívania informačno-komunikačných technológií /prácu s PC, Lego- Dacta Robolab (IKT)/,
2. ovládanie aspoň dvoch cudzích jazykov a vedieť ich používať /anglický jazyk od MŠ, ruský jazyk od 6. ročníka/,
3. naučiť sa kontrolovať a regulovať svoje správanie, starať sa a chrániť svoje zdravie vrátane zdravej výživy a životné prostredie a rešpektovať všeľudské etické hodnoty ako škola podporujúcu zdravie,
4. posilňovanie úcty ku kultúrnym a národným hodnotám a tradíciám štátu /osobitne k postave kráľa Svätopluka/.
V roku 2008 oslávila svoje 50. výročie založenia a pri tejto príležitosti jej bol za vynikajúce výsledky MŠ SR prepožičaný čestný názov ZŠ s MŠ kráľa Svätopluka Šintava.
http://www.sintava.sk/public/prilohy/spravodaj-12-2008.pdf
Škola sa môže pochváliť intenzívnou spoluprácou so školami FF UKF Nitra a ŠZŠ Sereď. Touto cestou sa zároveň zabezpečuje permanentné získavanie dodatočných vstupov pre aktualizáciu vzdelávacieho kurikula.
Z hľadiska účastí školy v medzinárodných sieťach sa škola môže pochváliť spoluprácou v rokoch 2006-2009 so školami zo Španielska, Poľska, Fínska, Dánska, Talianska, Slovenska /zapojením v projekte Socrates Comenius/.
Zároveň škola nadviazala na spoluprácu škôl zo Španielska, Chorvátska, Poľska, Írska, Rumunska, Francúzska, Česka, Turecka a Talianska v rámci projektu Socrates- Comenius.
Úspešne realizovali projekt Šintava- moderná základná škola s veľkomoravskou tradíciou/ OPV-2008/1.1/03-SORO/
Trvanie projektu: od 27.8.2009 do 31.12.2011
Celkový rozpočet projektu: 117 564,60 €
Vlastné spolufinancovanie: 5 878,23 €
Počet zúčastnených interných a externých pracovníkov: 21
Cieľová skupina: žiaci základnej školy dotknutí obsahovou reformou školstva a pedagogickí zamestnanci základnej školy
Charakter aktivít:
1.1 Tvorba a inovácia vzdelávacieho programu školy
2.1 Realizácia školení a kurzov pedagogických zamestnancov.
2.2 Tvorba pedagogicko-didaktických materiálov, teoretická a praktická výučba.
3.1 Zavádzanie prierezových tém a nových foriem vyučovania, teoretická a praktická výučba.
Výsledky projektu:
Školský vzdelávací program ISCED 1, 2
10 zapojených učiteľov do vzdelávacích aktivít