Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.

Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

Súkr. ŠUP filmová, Petzvalova 2, Košice - Západ

177 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
27 pedagógov (šk. rok 2019/2020)

+ INEKO Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2013/14 - 2016/17)

7,2
škola s výbornými výsledkami žiakov
čo to znamená?
7,9Maturity
6,8Pridaná hodnota
6,6Nezamestnanosť absolventov
4,7Prijímanie na VŠ v SR
7,7Mimoriadne výsledky
-Inšpekcia
Zložky hodnotenia zobrazené šedým odtieňom boli vypočítané na menšej vzorke, než štandardne určuje metodika, preto môžu byť menej výpovedné a v rebríčkoch sa hodnotenie školy alebo jeho zložky štandardne vôbec nezobrazujú.

Hodnotenie používateľmi

(zobrazuje sa priemerné hodnotenie, školu môžete ohodnotiť kliknutím na príslušný počet hviezdičiek pri jednotlivých oblastiach)
Kvalita pedagógov
Odborné znalosti pedagógov, ich motivácie pre vzdelávanie nad rámec základného učiva
Prístup pedagógov
Spôsob odovzdávania vedomostí a komunikácie so žiakmi, prístup pri domácich úlohách a skúšaní
Stav a vybavenie školy
Stav budov, tried, odborných miestností (napr. dielní), jedálne, množstvo a stav telocviční, oddychových miestností, ihrísk, používané digitálne technológie
Prostredie školy a klíma
Pocit žiakov z prostredia školy, jej atmosféry a okolia, ponuka mimoškolských aktivít
Celkové hodnotenie(počíta sa automaticky)
5,0
1 hodnotenie
Pridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2016/17)

Maturity
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Slovenský jazyk
87
59
51
na základe 29 žiakov
+Matematika
-
-
31
 
+Maďarský jazyk
-
-
49
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
37
 
+Anglický jazyk B1
41
54
56
na základe 18 žiakov
+Anglický jazyk B2
53
76
75
na základe 8 žiakov
+Anglický jazyk C1
-
-
55
 
+Nemecký jazyk B1
-
-
42
 
+Nemecký jazyk B2
-
-
65
 
+Nemecký jazyk C1
-
-
56
 
 
Pridaná hodnota
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Pridaná hodnota zo slovenského jazyka
67
1,20
0,03
na základe 24 žiakov
 
Nezamestnanosť absolventov
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Nezamestnanosť absolventov
67
2,5 %
5,2 %
1 z 40 absolventov
+Regionálne uplatnenie
69
0,52
1,03
2,5 % oproti 4,8 % v okrese
 
Prijímanie na VŠ v SR
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Podiel absolventov prijatých na VŠ v SR
64
35 %
29 %
14 z 40 absolventov
+Úspešnosť prijímania na VŠ v SR
15
78 %
90 %
14 z 18 prihlásených
 
Inšpekcia
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Riadenie školy
-
-
73
inšpekcia od šk. roku 2007/08 neprebehla
+Podmienky výchovy a vzdelávania
-
-
76
inšpekcia od šk. roku 2007/08 neprebehla
+Výchovno-vzdelávací proces
-
-
69
inšpekcia od šk. roku 2007/08 neprebehla
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
97
5,8
1,1
1 000 € na 171 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
88
15,8
12,2
27 učiteľov na 171 žiakov
+Využívanie IKT / DT
78
85 %
61 %
23 z 27 učiteľov
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
3 619 €
2 910 €
618 924 € na 171 žiakov
+Vlastné zdroje školy
82
12,1 %
7,3 %
66 800 € k 552 124 €
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet žiakov
20
171
326
+Počet externých žiakov
 
0
20
+Podiel externých žiakov
 
0,0 %
7,6 %
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
2
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
0,7 %
+Počet pedagógov
38
27
36
 

Komentár školy

PhDr. Jarmila Uhríková, riaditeľka
FILMOVÁ ŠKOLA (Videotvorba, Audiovízia, Multimédiá, Nové médiá, Počítačový dizajn) Filmová škola v Košiciach je jedinou strednou školou s audiovizuálnym zameraním na Slovensku. Všetkým záujemcom o masmédiá, audiovíziu, multimédiá, či počítačový dizajn ponúka štúdium v štvorročnom odbore Obrazová a zvuková tvorba - kamera, zvuk, strih, alebo Virtuálna grafika. Okrem toho ponúka odbor Masmediálna tvorba pre budúcich redaktorov, hovorcov, či moderátorov. Pre študentov s maturitou je tu dvojročné pomaturitné štúdium v odbore Fotografický dizajn i trojročné vyššie odborné štúdium v odboroch Filmová a mediálna tvorba, Fotografia, Grafika vizuálnych komunikácií a Animovaná tvorba. Súkromná stredná umelecká škola filmová bola zaradená do siete škôl a školských zariadení SR rozhodnutím MŠ SR č. 8796/2003-09 zo dňa 21.1.2004. Projekt vzniku školy, ktorá je zameraná na filmovú, televíznu, rozhlasovú tvorbu, multimédiá i počítačový dizajn, nadväzuje na tradičnú filmovú školu, ktorá pôsobila v Čimeliciach ešte počas federácie. Po vzniku samostatnej Slovenskej republiky škola, ktorá by pripravovala do praxe stredoškolsky vzdelaných pracovníkov v oblasti audiovízie vlastne prestala existovať a tento nepriaznivý stav sa prejavuje v audiovizuálnom prostredí až dodnes. Naliehavú potrebu výchovy a vzdelávania v tejto sfére zabezpečuje Súkromná stredná umelecká škola filmová v súlade s projektom, ktorý bol predložený Ministerstvo školstva SR. Nevyhnutným krokom pre naplnenie stanoveného cieľa bolo pripraviť základné pedagogické dokumenty nových študijných odborov, ktorý by čo najkomplexnejšie pokrývali potreby súčasného audiovizuálneho prostredia. Tímu profesionálov z oblasti audiovízie sa tak podarilo pripraviť jedinečné študijné odbory, ktoré sa na škole vyučujú: • Obrazová a zvuková tvorba - kamera, zvuk strih • Obrazová a zvuková tvorba - virtuálna grafika • Masmediálna tvorba Neoddeliteľnou súčasťou vzdelávacieho programu je aj vlastná umelecko-tvorivá činnosť školy. V rámci nej sa pod vedením odborných pedagógov žiaci pripravujú na: • vlastnú umelecko - tvorivú činnosť • prax v médiách a umeleckých agentúrach • prevádzku internetovej televízie so študentským programom • organizovanie tvorivých dielní a workshopov V rámci celoživotného vzdelávania školu môžu navštevovať aj žiaci ZŠ a rôznych SŠ a pracovať v centre voľného času alebo v základnej umeleckej škole. Základná umelecká škola má oddelenie aj pre dospelých. Pre maturantov je k dispozícii vyššie odborné štúdium, ktorého absolventi získajú titul „diplomovaný špecialista“ (DiS.) a môžu ako kvalifikovaní učiť na základných umeleckých školách, či v centrách voľného času. Vyššie pomaturitné štúdium je organizované v odboroch: • Filmová a mediálna tvorba • Fotografia • Grafika vizuálnych komunikácií • Animovaná tvorba Filmová škola je teda modernou školou s nadštandardným technickým vybavením, vlastným televíznym štúdiom, fotoateliérom, projekčnou miestnosťou, strižňami, ateliérom virtuálnej grafiky, výtvarnými ateliérmi. Ponúka prax aj v zahraničných filmových školách a televíznych štúdiách vo Veľkej Británii, Česku, Maďarsku, Španielsku, Fínsku, Švédsku, Portugalsku, Nórsku, Holandsku, Taliansku, na Ukrajine, či v Bulharsku.

Komentáre používateľov

30.03.2020, 12:52, INEKO
Táto škola patrí medzi školy, ktoré aktívne využívajú systém elektronického testovania (ide o testovanie, ktoré vykonáva NÚCEM). Takúto skutočnosť považujeme za pozitívum – vypovedá to podľa nás o tom, že tieto školy sú aktívne a otvorené, majú záujem o moderné metódy, transparentnosť a tiež dbajú na vybavenie svojej školy.
Poznámka: škola využíva e-Test na bežné elektronické (tzv. „školské“) testovania, no zatiaľ sa nezapája do elektronického testovania v rámci riadnych termínov certifikačných meraní Testovania 9 a externej časti maturitnej skúšky.