Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

Základná škola s MŠ, Hradná 342, Liptovský Hrádok

502 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
37 pedagógov (šk. rok 2020/2021)

+ INEKO Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2013/14 - 2016/17)

6,7
škola s veľmi dobrými výsledkami žiakov
čo to znamená?
7,7Testovanie 5
-Inšpekcia
6,8Testovanie 9
5,3Mimoriadne výsledky

Hodnotenie používateľmi

(zobrazuje sa priemerné hodnotenie, školu môžete ohodnotiť kliknutím na príslušný počet hviezdičiek pri jednotlivých oblastiach)
Kvalita pedagógov
Odborné znalosti pedagógov, ich motivácie pre vzdelávanie nad rámec základného učiva
Prístup pedagógov
Spôsob odovzdávania vedomostí a komunikácie so žiakmi, prístup pri domácich úlohách a skúšaní
Stav a vybavenie školy
Stav budov, tried, jedálne, množstvo a stav telocviční, oddychových miestností, ihrísk, používané digitálne technológie
Prostredie školy a klíma
Pocit žiakov z prostredia školy, jej atmosféry a okolia, ponuka mimoškolských aktivít
Celkové hodnotenie(počíta sa automaticky)
3,0
2 hodnotenia
Pridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2016/17)

Testovanie 5
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Slovenský jazyk
32
60
62
na základe 41 žiakov
+Matematika
64
67
60
na základe 41 žiakov
+Maďarský jazyk
-
-
56
 
 
Testovanie 9
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Slovenský jazyk
55
62
60
na základe 46 žiakov
+Matematika
60
59
54
na základe 46 žiakov
+Maďarský jazyk
-
-
65
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
67
 
 
Inšpekcia
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Riadenie školy
-
-
81
inšpekcia od šk. roku 2007/08 neprebehla
+Podmienky výchovy a vzdelávania
-
-
82
inšpekcia od šk. roku 2007/08 neprebehla
+Výchovno-vzdelávací proces
-
-
75
inšpekcia od šk. roku 2007/08 neprebehla
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
97
1,9
0,3
1 000 € na 519 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
14
6,9
10,8
36 učiteľov na 519 žiakov
+Využívanie IKT / DT
71
89 %
70 %
32 z 36 učiteľov
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
2 018 €
2 328 €
1 047 264 € na 519 žiakov
+Vlastné zdroje školy
59
0,1 %
2,0 %
1 321 € k 1 045 940 €
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Počet žiakov
91
519
213
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
10
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
5,1 %
+Počet pedagógov
91
36
17
 

Komentár školy

Mgr. Karol Rácz, zástupca riaditeľa
Základná škola s materskou školou na Hradnej ulici patrí medzi kvalitné moderné školy s bohatou históriou. Bola slávnostne otvorená 11. marca 1937 a v roku 2017 tak škola oslávila 80 rokov od svojho založenia.
Súčasťou školy sú aj dve materské školy, na Hradnej ulici a v prímestskej časti Dovalovo. Okolie školy je vysadené zeleňou, ktorá je pravidelne revitalizovaná. V areály sa nachádzajú aj dve ihriská, multifunkčné a workoutové, ktoré sú určené pre aktívny oddych našich žiakov a zároveň slúžia aj širokej verejnosti.
Škola sa nachádza v tichom a peknom prostredí horného Liptova a patrí medzi najväčšie školské zariadenia v rámci regiónu.
Škola je cez Školský vzdelávací program zameraná hlavne na rozvoj matematických, jazykových a informačno-komunikačných kompetencií žiakov.
V rámci okresnej kvalitatívnej súťaže „Škola roka“ sa dlhodobo umiestňujeme na popredných priečkach. Venujeme sa aj žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorí sú začlenení medzi intaktných žiakov a vzdelávajú sa podľa individuálneho vzdelávacieho plánu, ktorý je prispôsobený potrebám každého žiaka. V škole pôsobí špeciálny pedagóg, ktorý spolupracuje na jednej strane s rodičmi a pedagógmi a zároveň s odborníkmi z blízkeho centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie.
V okresnej súťaži ZŠ a 8-ročných gymnázií sme získali vynikajúce umiestnenia. Celkovo 26 škôl sa porovnáva na základe úspechov žiakov vo vedomostných a talentových olympiádach a súťažiach: 2016/17: 1. miesto 2015/16: 1. miesto 2014/15: 1. miesto 2013/14: 2. miesto 2012/13: 1. miesto

Komentáre používateľov

30.03.2020, 12:52, INEKO
Táto škola patrí medzi školy, ktoré aktívne využívajú systém elektronického testovania (ide o testovanie, ktoré vykonáva NÚCEM). Takúto skutočnosť považujeme za pozitívum – vypovedá to podľa nás o tom, že tieto školy sú aktívne a otvorené, majú záujem o moderné metódy, transparentnosť a tiež dbajú na vybavenie svojej školy.
Poznámka: škola využíva e-Test na bežné elektronické (tzv. „školské“) testovania, no zatiaľ sa nezapája do elektronického testovania v rámci riadnych termínov certifikačných meraní Testovania 9 a externej časti maturitnej skúšky.