Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.
Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.
MEDZINÁRODNÉ ÚSPECHY ŽIAKOV ŠKOLY
V dňoch 5.-11.7.2011 sa v tureckom Istanbule konal 15. ročník najväčšej a najvýznamnejšej medzinárodnej robotickej súťaže ROBOCUP. Počtet zúčastnených tímov (cca 500), krajín (cca 40), účastníkov (cca 3000).
Podujatie má už tradične samostatné súťažné disciplíny pre dospelých a pre juniorov do 18 rokov . Každá z juniorských líg má navyše špeciálnu súťaž supertímov, ktorej cieľom je rozvíjať spoluprácu na medzinárodnej úrovni.
Rok 2011 sa do histórie slovenskej robotiky zapíše zlatými písmenami. Z tejto prestížnej medzinárodnej súťaže priviezol tím PINKIES z SPŠ elektrotechnickej Prešov najvyššie ocenenie majstrov sveta v dvoch hlavných tanečných kategóriách do 18 rokov - súťaž samostatných tímov a súťaž supertímov.
Komentáre používateľov
30.11.2015, 12:52, INEKO
Táto škola je jednou z 90-tich škôl na Slovensku, ktorých žiaci sa zapojili do súťaží (korešpondenčných seminárov) organizovaných občianskym združením Trojsten. Celkovo sa v šk. roku 2014/15 do súťaží, medzi ktoré patria Fyzikálny korešpondenčný seminár, Korešpondenčný matematický seminár, Medzinárodný matematický seminár iKS, Korešpondenčný seminár z programovania, Fyzikálny náboj a Matematický náboj, zapojilo 0,2 % z celkového počtu žiakov školy, čo radí školu na 88. miesto v rámci celého Slovenska.