Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.

Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

SPŠ elektrotechnická, Plzenská 1, Prešov

702 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
56 pedagógov (šk. rok 2019/2020)

+ INEKO Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2012/13 - 2015/16)

8,4
škola s vynikajúcimi výsledkami žiakov
čo to znamená?
8,7Maturity
4,8Pridaná hodnota
8,7Nezamestnanosť absolventov
9,7Prijímanie na VŠ v SR
5,8Mimoriadne výsledky
-Inšpekcia

Hodnotenie používateľmi

(zobrazuje sa priemerné hodnotenie, školu môžete ohodnotiť kliknutím na príslušný počet hviezdičiek pri jednotlivých oblastiach)
Kvalita pedagógov
Odborné znalosti pedagógov, ich motivácie pre vzdelávanie nad rámec základného učiva
Prístup pedagógov
Spôsob odovzdávania vedomostí a komunikácie so žiakmi, prístup pri domácich úlohách a skúšaní
Stav a vybavenie školy
Stav budov, tried, odborných miestností (napr. dielní), jedálne, množstvo a stav telocviční, oddychových miestností, ihrísk, používané digitálne technológie
Prostredie školy a klíma
Pocit žiakov z prostredia školy, jej atmosféry a okolia, ponuka mimoškolských aktivít
Celkové hodnotenie(počíta sa automaticky)
4,2
9 hodnotení
Pridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2015/16)

Maturity
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Slovenský jazyk
86
54
46
na základe 156 žiakov
+Matematika
94
56
34
na základe 88 žiakov
+Maďarský jazyk
-
-
45
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
42
 
+Anglický jazyk B1
88
66
56
na základe 134 žiakov
+Anglický jazyk B2
84
78
69
na základe 22 žiakov
+Anglický jazyk C1
-
-
-
 
+Nemecký jazyk B1
-
-
39
 
+Nemecký jazyk B2
-
-
55
 
+Nemecký jazyk C1
-
-
-
 
 
Pridaná hodnota
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Pridaná hodnota zo slovenského jazyka
30
-2,53
-0,03
na základe 152 žiakov
 
Nezamestnanosť absolventov
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Nezamestnanosť absolventov
44
5,8 %
6,3 %
9 z 156 absolventov
+Regionálne uplatnenie
62
0,72
1,05
5,8 % oproti 8,0 % v okrese
 
Prijímanie na VŠ v SR
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Podiel absolventov prijatých na VŠ v SR
97
69 %
28 %
107 z 156 absolventov
+Úspešnosť prijímania na VŠ v SR
76
98 %
88 %
107 z 109 prihlásených
 
Inšpekcia
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Riadenie školy
-
-
74
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+Podmienky výchovy a vzdelávania
-
-
77
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+Výchovno-vzdelávací proces
-
-
73
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
85
2,9
1,1
2 000 € na 682 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
11
8,8
12,3
60 učiteľov na 682 žiakov
+Využívanie IKT / DT
100
100 %
59 %
60 z 60 učiteľov
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
2 211 €
2 717 €
1 507 847 € na 682 žiakov
+Vlastné zdroje školy
48
1,2 %
7,8 %
18 468 € k 1 489 380 €
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet žiakov
95
682
330
+Počet externých žiakov
 
0
20
+Podiel externých žiakov
 
0,0 %
7,6 %
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
3
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
0,9 %
+Počet pedagógov
91
60
36
 

Komentár školy

Mgr. Václav Vystavěl, zástupca riaditeľa školy
MEDZINÁRODNÉ ÚSPECHY ŽIAKOV ŠKOLY V dňoch 5.-11.7.2011 sa v tureckom Istanbule konal 15. ročník najväčšej a najvýznamnejšej medzinárodnej robotickej súťaže ROBOCUP. Počtet zúčastnených tímov (cca 500), krajín (cca 40), účastníkov (cca 3000). Podujatie má už tradične samostatné súťažné disciplíny pre dospelých a pre juniorov do 18 rokov . Každá z juniorských líg má navyše špeciálnu súťaž supertímov, ktorej cieľom je rozvíjať spoluprácu na medzinárodnej úrovni. Rok 2011 sa do histórie slovenskej robotiky zapíše zlatými písmenami. Z tejto prestížnej medzinárodnej súťaže priviezol tím PINKIES z SPŠ elektrotechnickej Prešov najvyššie ocenenie majstrov sveta v dvoch hlavných tanečných kategóriách do 18 rokov - súťaž samostatných tímov a súťaž supertímov.

Komentáre používateľov

30.03.2020, 12:52, INEKO
Táto škola patrí medzi školy, ktoré aktívne využívajú systém elektronického testovania (ide o testovanie, ktoré vykonáva NÚCEM). Takúto skutočnosť považujeme za pozitívum – vypovedá to podľa nás o tom, že tieto školy sú aktívne a otvorené, majú záujem o moderné metódy, transparentnosť a tiež dbajú na vybavenie svojej školy.
Poznámka: táto škola využíva e-Test nielen na bežné elektronické (tzv. „školské“) testovania, ale navyše sa zapája aj do elektronického testovania v rámci riadnych termínov certifikačných meraní Testovania 9 a externej časti maturitnej skúšky.
30.11.2015, 12:52, INEKO
Táto škola je jednou z 90-tich škôl na Slovensku, ktorých žiaci sa zapojili do súťaží (korešpondenčných seminárov) organizovaných občianskym združením Trojsten. Celkovo sa v šk. roku 2014/15 do súťaží, medzi ktoré patria Fyzikálny korešpondenčný seminár, Korešpondenčný matematický seminár, Medzinárodný matematický seminár iKS, Korešpondenčný seminár z programovania, Fyzikálny náboj a Matematický náboj, zapojilo 0,2 % z celkového počtu žiakov školy, čo radí školu na 88. miesto v rámci celého Slovenska.