Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.

Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

Obchodná akadémia, Lúčna 4, Lučenec

216 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
18 pedagógov (šk. rok 2018/2019)

+ Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2011/12 - 2014/15)

7,7
škola s výbornými výsledkami žiakov
čo to znamená?
9,5Maturity
9,1Pridaná hodnota
6,9Nezamestnanosť absolventov
8,3Prijímanie na VŠ v SR
4,1Mimoriadne výsledky
-Inšpekcia

Ohodnoťte školu

3,0

6 hodnoteníZobraziť komentáre používateľov Pridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2014/15)

Maturity
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Slovenský jazyk
88
54
45
na základe 86 žiakov
+Matematika
-
-
28
 
+Maďarský jazyk
-
-
43
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
40
 
+Anglický jazyk B1
97
71
51
na základe 67 žiakov
+Anglický jazyk B2
26
69
76
na základe 1 žiaka
+Anglický jazyk C1
-
-
-
 
+Nemecký jazyk B1
98
75
40
na základe 16 žiakov
+Nemecký jazyk B2
-
-
65
 
+Nemecký jazyk C1
-
-
-
 
 
Pridaná hodnota
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Pridaná hodnota zo slovenského jazyka
89
5,41
0,04
na základe 80 žiakov
 
Nezamestnanosť absolventov
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Nezamestnanosť absolventov
18
16,7 %
10,7 %
14 z 84 absolventov
+Regionálne uplatnenie
55
1,03
1,23
16,7 % oproti 16,2 % v okrese
 
Prijímanie na VŠ v SR
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Podiel absolventov prijatých na VŠ v SR
96
70 %
29 %
59 z 84 absolventov
+Úspešnosť prijímania na VŠ v SR
57
92 %
88 %
59 z 64 prihlásených
 
Inšpekcia
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Riadenie školy
-
-
75
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+Podmienky výchovy a vzdelávania
-
-
75
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+Výchovno-vzdelávací proces
-
-
75
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
92
3,9
1,0
1 000 € na 255 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
7
8,6
13,0
22 učiteľov na 255 žiakov
+Využívanie IKT / DT
47
50 %
54 %
11 z 22 učiteľov
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
1 862 €
2 574 €
474 711 € na 255 žiakov
+Vlastné zdroje školy
29
0,3 %
8,7 %
1 208 € k 473 503 €
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet žiakov
44
255
314
+Počet externých žiakov
 
0
18
+Podiel externých žiakov
 
0,0 %
7,7 %
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
0
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
0,0 %
+Počet pedagógov
23
22
37
 

Komentár školy

Ing. Katarína Benčíková, riaditeľka školy
„Obchodná akadémia v Lučenci nie je len škola, ale aj životný štýl“
Slová tohto motta školy sa stali skutočným naplnením poslania výchovno-vzdelávacieho procesu. Základným poslaním školy nie je len učiť, ale aj vychovávať a viesť žiakov k rozvoju kľúčových a odborných kompetencií a zručností využiteľných v praxi. Dôkazom toho sú mimoriadne aktivity žiakov a učiteľov v rámci rôznych projektov, súťaží, olympiád, exkurzií, výletov, krúžkov a podobne.
Medzi naše najvýznamnejšie úspechy patria napríklad: ERASMUS+ je medzinárodný projekt v rámci EÚ a prístupových krajín, umožňujúci absolvovanie odbornej praxe žiakov v zahraničných firmách. Tento projekt realizujeme už po štvrtýkrát v partnerských krajinách Veľká Británia, Nemecko, Česká republika, Maďarsko a Malta. Doteraz sa zahraničnej odbornej praxe zúčastnilo viac ako 150 žiakov. EUROSCOLA – súťaž, ktorú vyhlasuje Európsky parlament prostredníctvom Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku. Žiaci si prostredníctvom súťaže rozširujú vedomosti o EÚ, jej členských krajinách, inštitúciách EÚ a zároveň majú možnosť vycestovať do zahraničia. Naši žiaci na základe úspešného umiestnenia v súťaži mali možnosť už trikrát navštíviť spolu so svojimi rovesníkmi z ďalších členských krajín EÚ Európsky parlament v Štrasburgu, kde rokovali v budove EP ako skutoční europoslanci. STREDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOSŤ – žiaci obchodnej akadémie sa viackrát umiestnili na popredných miestach v rámci krajského i celoslovenského kola. Škola sa zapája do množstva odborných súťaží ako napríklad Ekonomicko-manažérska olympiáda, Finančná olympiáda, skúšobné SCIO testovanie, súťaž Generácia euro, vzdelávací cyklus Finančná akadémia, výučba prostredníctvom projektu Cena štátu, súťaž Mladý digitálny Európan, realizácia Študentských volieb a podobne. Okrem odborných aktivít sa žiaci úspešne zapájajú i do kultúrnych, spoločenských a športových projektov a súťaží, napríklad Hviezdoslavov Kubín, Timravina studnička, Štúrovo pero, olympiády v cudzích jazykoch, športové turnaje vo volejbale, futbale, basketbale, floorballe, atletike a mnohých ďalších.
To je len zlomok najúspešnejších aktivít, do ktorých sa môžu žiaci Obchodnej akadémie v Lučenci zapájať a tým obohacovať svoj osobnostný rozvoj a nadobudnúť životný štýl úspešného mladého človeka.

Komentáre používateľov

14.03.2018, 20:04, Júlia Lonková
Obchodná akadémia už vôbec nie je to čo bývala a žiači nie sú na trhu práce tak žiadaný ako kedysi.