Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

Obchodná akadémia, Lúčna 4, Lučenec

214 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
18 pedagógov (šk. rok 2022/2023)

+ INEKO Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2014/15 - 2017/18)

7,1
škola s výbornými výsledkami žiakov
čo to znamená?
8,0Maturity
6,7Pridaná hodnota
6,5Nezamestnanosť absolventov
7,8Prijímanie na VŠ v SR
6,2Mimoriadne výsledky
9,7Inšpekcia

Hodnotenie používateľmi

(zobrazuje sa priemerné hodnotenie, školu môžete ohodnotiť kliknutím na príslušný počet hviezdičiek pri jednotlivých oblastiach)
Kvalita pedagógov
Odborné znalosti pedagógov, ich motivácie pre vzdelávanie nad rámec základného učiva
Prístup pedagógov
Spôsob odovzdávania vedomostí a komunikácie so žiakmi, prístup pri domácich úlohách a skúšaní
Stav a vybavenie školy
Stav budov, tried, odborných miestností (napr. dielní), jedálne, množstvo a stav telocviční, oddychových miestností, ihrísk, používané digitálne technológie
Prostredie školy a klíma
Pocit žiakov z prostredia školy, jej atmosféry a okolia, ponuka mimoškolských aktivít
Celkové hodnotenie(počíta sa automaticky)
3,0
6 hodnotení
Zobraziť komentáre používateľovPridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2017/18)

Maturity
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Slovenský jazyk
79
53
47
na základe 54 žiakov
+Matematika
-
-
34
 
+Maďarský jazyk
-
-
51
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
40
 
+Anglický jazyk B1
86
63
53
na základe 50 žiakov
+Anglický jazyk B2
54
71
69
na základe 3 žiakov
+Anglický jazyk C1
-
-
58
 
+Nemecký jazyk B1
-
-
39
 
+Nemecký jazyk B2
-
-
48
 
+Nemecký jazyk C1
-
-
48
 
 
Pridaná hodnota
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Pridaná hodnota zo slovenského jazyka
62
0,50
0,01
na základe 52 žiakov
 
Nezamestnanosť absolventov
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Nezamestnanosť absolventov
35
5,7 %
5,2 %
3 z 53 absolventov
+Regionálne uplatnenie
64
0,73
1,07
5,7 % oproti 7,8 % v okrese
 
Prijímanie na VŠ v SR
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Podiel absolventov prijatých na VŠ v SR
80
51 %
30 %
27 z 53 absolventov
+Úspešnosť prijímania na VŠ v SR
36
90 %
90 %
27 z 30 prihlásených
 
Inšpekcia
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Riadenie školy
93
93
72
inšpekcia v šk. roku 2016/17
+Podmienky výchovy a vzdelávania
92
97
78
inšpekcia v šk. roku 2016/17
+Výchovno-vzdelávací proces
-
-
65
inšpekcia v šk. roku 2016/17
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
89
4,6
1,6
1 000 € na 217 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
19
9,2
12,3
20 učiteľov na 217 žiakov
+Využívanie IKT / DT
100
100 %
91 %
20 z 20 učiteľov
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
2 917 €
3 030 €
632 993 € na 217 žiakov
+Vlastné zdroje školy
92
22,7 %
7,6 %
117 216 € k 515 778 €
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet žiakov
31
217
316
+Počet externých žiakov
 
0
22
+Podiel externých žiakov
 
0,0 %
8,3 %
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
2
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
0,6 %
+Počet pedagógov
29
20
32
 

Komentár školy

Ing. Katarína Benčíková, riaditeľka školy
„Obchodná akadémia v Lučenci nie je len škola, ale aj životný štýl“
Slová tohto motta školy sa stali skutočným naplnením poslania výchovno-vzdelávacieho procesu. Základným poslaním školy nie je len učiť, ale aj vychovávať a viesť žiakov k rozvoju kľúčových a odborných kompetencií a zručností využiteľných v praxi. Dôkazom toho sú mimoriadne aktivity žiakov a učiteľov v rámci rôznych projektov, súťaží, olympiád, exkurzií, výletov, krúžkov a podobne.
Medzi naše najvýznamnejšie úspechy patria napríklad: ERASMUS+ je medzinárodný projekt v rámci EÚ a prístupových krajín, umožňujúci absolvovanie odbornej praxe žiakov v zahraničných firmách. Tento projekt realizujeme už po štvrtýkrát v partnerských krajinách Veľká Británia, Nemecko, Česká republika, Maďarsko a Malta. Doteraz sa zahraničnej odbornej praxe zúčastnilo viac ako 150 žiakov. EUROSCOLA – súťaž, ktorú vyhlasuje Európsky parlament prostredníctvom Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku. Žiaci si prostredníctvom súťaže rozširujú vedomosti o EÚ, jej členských krajinách, inštitúciách EÚ a zároveň majú možnosť vycestovať do zahraničia. Naši žiaci na základe úspešného umiestnenia v súťaži mali možnosť už trikrát navštíviť spolu so svojimi rovesníkmi z ďalších členských krajín EÚ Európsky parlament v Štrasburgu, kde rokovali v budove EP ako skutoční europoslanci. STREDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOSŤ – žiaci obchodnej akadémie sa viackrát umiestnili na popredných miestach v rámci krajského i celoslovenského kola. Škola sa zapája do množstva odborných súťaží ako napríklad Ekonomicko-manažérska olympiáda, Finančná olympiáda, skúšobné SCIO testovanie, súťaž Generácia euro, vzdelávací cyklus Finančná akadémia, výučba prostredníctvom projektu Cena štátu, súťaž Mladý digitálny Európan, realizácia Študentských volieb a podobne. Okrem odborných aktivít sa žiaci úspešne zapájajú i do kultúrnych, spoločenských a športových projektov a súťaží, napríklad Hviezdoslavov Kubín, Timravina studnička, Štúrovo pero, olympiády v cudzích jazykoch, športové turnaje vo volejbale, futbale, basketbale, floorballe, atletike a mnohých ďalších.
To je len zlomok najúspešnejších aktivít, do ktorých sa môžu žiaci Obchodnej akadémie v Lučenci zapájať a tým obohacovať svoj osobnostný rozvoj a nadobudnúť životný štýl úspešného mladého človeka.

Komentáre používateľov

30.03.2020, 12:52, INEKO
Táto škola patrí medzi školy, ktoré aktívne využívajú systém elektronického testovania (ide o testovanie, ktoré vykonáva NÚCEM). Takúto skutočnosť považujeme za pozitívum – vypovedá to podľa nás o tom, že tieto školy sú aktívne a otvorené, majú záujem o moderné metódy, transparentnosť a tiež dbajú na vybavenie svojej školy.
Poznámka: škola využíva e-Test na bežné elektronické (tzv. „školské“) testovania, no zatiaľ sa nezapája do elektronického testovania v rámci riadnych termínov certifikačných meraní Testovania 9 a externej časti maturitnej skúšky.
14.03.2018, 20:04, Júlia Lonková
Obchodná akadémia už vôbec nie je to čo bývala a žiači nie sú na trhu práce tak žiadaný ako kedysi.