Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

Súkromná základná škola, Palackého 14, Košice - Staré Mesto

172 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
19 pedagógov (šk. rok 2022/2023)

+ INEKO Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2019/20 - 2022/23)

7,9
škola s výbornými výsledkami žiakov
čo to znamená?
9,6Testovanie 5
-Inšpekcia
7,2Testovanie 9
8,3Mimoriadne výsledky
Zložky hodnotenia zobrazené šedým odtieňom boli vypočítané na menšej vzorke, než štandardne určuje metodika, preto môžu byť menej výpovedné a v rebríčkoch sa hodnotenie školy alebo jeho zložky štandardne vôbec nezobrazujú.

Hodnotenie používateľmi

(zobrazuje sa priemerné hodnotenie, školu môžete ohodnotiť kliknutím na príslušný počet hviezdičiek pri jednotlivých oblastiach)
Kvalita pedagógov
Odborné znalosti pedagógov, ich motivácie pre vzdelávanie nad rámec základného učiva
Prístup pedagógov
Spôsob odovzdávania vedomostí a komunikácie so žiakmi, prístup pri domácich úlohách a skúšaní
Stav a vybavenie školy
Stav budov, tried, jedálne, množstvo a stav telocviční, oddychových miestností, ihrísk, používané digitálne technológie
Prostredie školy a klíma
Pocit žiakov z prostredia školy, jej atmosféry a okolia, ponuka mimoškolských aktivít
Celkové hodnotenie(počíta sa automaticky)
4,9
7 hodnotení
Pridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2022/23)

Testovanie 5
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
Výsledky žiakov v Testovaní 5 nie sú za školský rok 2022/23 k dispozícii, keďže Testovanie 5 sa v danom roku nekonalo z rozhodnutia ministerstva školstva.
+Slovenský jazyk
-
-
-
 
+Matematika
-
-
-
 
+Maďarský jazyk
-
-
-
 
 
Testovanie 9
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Slovenský jazyk
31
52
55
na základe 11 žiakov
+Matematika
43
51
51
na základe 11 žiakov
+Maďarský jazyk
-
-
58
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
59
 
 
Inšpekcia
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Riadenie školy
-
-
77
inšpekcia od šk. roku 2013/14 neprebehla
+Podmienky výchovy a vzdelávania
-
-
85
inšpekcia od šk. roku 2013/14 neprebehla
+Výchovno-vzdelávací proces
-
-
68
inšpekcia od šk. roku 2013/14 neprebehla
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
96
2,3
0,3
400 € na 172 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
70
11,0
10,5
19 učiteľov na 172 žiakov
+Využívanie IKT / DT
11
95 %
97 %
18 z 19 učiteľov
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
-
-
 
+Vlastné zdroje školy
-
-
-
 
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Počet žiakov
49
172
237
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
15
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
7,5 %
+Počet pedagógov
61
19
19
 

Komentár školy

Mgr. Gabriela Tabačková, učiteľka
Súkromná základná škola Didacticus so sídlom Palackého 14 v Košiciach patrí ku školám, kde majú žiaci možnosť svojho osobného rozvoja po každej stránke. Naše kritériá z hľadiska vedomostnej úrovni žiakov sú síce postavené vysoko, no rovnako rozvíjame v žiakoch aj ich talent a nadšenie pre vzdelávanie. Motivujeme ich, aby svet okolo nich ich zaujímal a aby ich túžba po vedomostiach stále rástla. Aj vďaka tomu naši žiaci do školy prichádzajú veselí, usmiati, tešia sa či už je to vyučovanie, prestávky, krúžky alebo školský klub detí. K tomuto vyváženému rozvoju osobnosti žiaka pomáha koncepcia školy, ktorá je postavená tak, aby v rovnakej rovine napĺňala hlad po vedomostiach a túžbu po poznávaní nových vecí a zároveň rozvíjala talent, nadanie, kreativitu ako aj dôležité hodnoty pre osobnostný rozvoj. Výchova a vzdelávanie sa na našej škole uskutočňuje aj v anglickom jazyku. Obsah vzdelávania vychádza zo vzdelávacích štandardov, ktorý je doplnený o vybrané tematické celky, ktoré sa vyučujú v anglickom jazyku. Ciele školy:  - Podporovať učenie aktívnym využívaním inovatívnych metód vo vyučovacom procese  - Viesť žiakov k zdravému spôsobu života  - Rozvoj tvorivosti a tvorivého myslenia žiakov, ich nadania a talentu, hľadanie ich potenciálu  - Podporovať všestrannú spoluprácu medzi inštitúciami a rodičmi, zapájať sa do medzinárodných projektov  - Skvalitňovať materiálno-technické vybavenie školy, s dôrazom na kvalitu interaktívnych výučbových materiálov CLIL – Content and Language Integrated Learning: – je integrácia cudzieho vyučovacieho jazyka do predmetov. Táto metóda sa na našej škole využíva postupne od 1.ročníka, pričom sa začína s jednoduchými pokynmi a postupom času sa integruje aj do samotnej vyučovacej hodiny. Žiaci tak prirodzene vnímajú anglický jazyk ako súčasť svojho života. Metóda CLIL motivuje žiakov k učeniu sa anglického jazyka, keďže sa neučia jazyk len preto, aby sa učili, no okamžite ho aktívne využívajú na hodine. Táto metóda je veľmi podstatnou časťou nášho školského vzdelávacieho programu, keďže vytvára pevné základy pre štandardné hodiny anglického jazyka, prípravu na medzinárodné skúšky Cambridge či bilingválne vyučovanie niektorých predmetov. Medzinárodné skúšky Cambridge: Súkromná základná škola sa stala inštitúciou, ktorá ponúka prípravu na prestížne medzinárodné skúšky z anglického jazyka Cambridge. Tieto skúšky majú niekoľko úrovní. Žiaci sa na tieto skúšky pripravujú postupne počas hodín konverzácie v rámci vyučovacích hodín. S prípravou na skúšky Cambridge začíname v druhom ročníku na úrovni Starters a končíme v deviatom ročníku na úrovni PET, pričom táto úroveň dosahuje level B1. Skúšky sú pre žiakov veľmi motivujúce, zakladajú sa na aktívnom a praktickom využívaní anglického jazyka. Žiaci sa vďaka nim naučia porozumieť dialógu v anglickom jazyku a získať z neho podstatné informácie, čítať s porozumením dlhšie texty a následne odpovedať na otázky, či popisovať obrázky a odôvodňovať svoje rozhodnutia. V závislosti od úrovne, absolvovania skúšky Cambridge každý rok sa tak žiaci posúvajú v pomyselnom rebríčku zručností stále vyššie a vyššie. Sme jediní v Košiciach s európskym certifikátom kvality.

Komentáre používateľov