Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.

Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

Obchodná akadémia, Lúčna 4, Lučenec

211 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
19 pedagógov (šk. rok 2019/2020)

+ INEKO Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2016/17 - 2019/20)

7,0
škola s výbornými výsledkami žiakov
čo to znamená?
6,9Maturity
6,2Pridaná hodnota
6,8Nezamestnanosť absolventov
8,5Prijímanie na VŠ v SR
8,2Mimoriadne výsledky
9,8Inšpekcia

Hodnotenie používateľmi

(zobrazuje sa priemerné hodnotenie, školu môžete ohodnotiť kliknutím na príslušný počet hviezdičiek pri jednotlivých oblastiach)
Kvalita pedagógov
Odborné znalosti pedagógov, ich motivácie pre vzdelávanie nad rámec základného učiva
Prístup pedagógov
Spôsob odovzdávania vedomostí a komunikácie so žiakmi, prístup pri domácich úlohách a skúšaní
Stav a vybavenie školy
Stav budov, tried, odborných miestností (napr. dielní), jedálne, množstvo a stav telocviční, oddychových miestností, ihrísk, používané digitálne technológie
Prostredie školy a klíma
Pocit žiakov z prostredia školy, jej atmosféry a okolia, ponuka mimoškolských aktivít
Celkové hodnotenie(počíta sa automaticky)
3,0
6 hodnotení
Zobraziť komentáre používateľovPridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2019/20)

Maturity
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
Výsledky žiakov v maturitách nie sú za školský rok 2019/20 k dispozícii, keďže maturity sa v danom roku nekonali kvôli epidémii COVID-19.
+Slovenský jazyk
-
-
-
 
+Matematika
-
-
-
 
+Maďarský jazyk
-
-
-
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
-
 
+Anglický jazyk B1
-
-
-
 
+Anglický jazyk B2
-
-
-
 
+Anglický jazyk C1
-
-
-
 
+Nemecký jazyk B1
-
-
-
 
+Nemecký jazyk B2
-
-
-
 
+Nemecký jazyk C1
-
-
-
 
 
Pridaná hodnota
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
Výsledky žiakov v pridanej hodnote nie sú za školský rok 2019/20 k dispozícii, keďže maturity sa v danom roku nekonali kvôli epidémii COVID-19.
+Pridaná hodnota zo slovenského jazyka
-
-
-
 
 
Nezamestnanosť absolventov
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Nezamestnanosť absolventov
-
-
-
 
+Regionálne uplatnenie
-
-
-
 
 
Prijímanie na VŠ v SR
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Podiel absolventov prijatých na VŠ v SR
-
-
-
 
+Úspešnosť prijímania na VŠ v SR
-
-
-
 
 
Inšpekcia
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Riadenie školy
94
93
71
inšpekcia v šk. roku 2016/17
+Podmienky výchovy a vzdelávania
90
97
79
inšpekcia v šk. roku 2016/17
+Výchovno-vzdelávací proces
-
-
65
inšpekcia v šk. roku 2016/17
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
90
4,7
1,5
1 000 € na 211 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
13
9,0
12,6
19 učiteľov na 211 žiakov
+Využívanie IKT / DT
-
-
-
 
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
-
-
 
+Vlastné zdroje školy
-
-
-
 
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci SOŠ

údaj za školu
priemer
za SOŠ

poznámka
+Počet žiakov
31
211
302
+Počet externých žiakov
 
0
23
+Podiel externých žiakov
 
0,0 %
8,7 %
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
1
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
0,5 %
+Počet pedagógov
21
19
34
 

Komentár školy

Ing. Katarína Benčíková, riaditeľka školy
„Obchodná akadémia v Lučenci nie je len škola, ale aj životný štýl“
Slová tohto motta školy sa stali skutočným naplnením poslania výchovno-vzdelávacieho procesu. Základným poslaním školy nie je len učiť, ale aj vychovávať a viesť žiakov k rozvoju kľúčových a odborných kompetencií a zručností využiteľných v praxi. Dôkazom toho sú mimoriadne aktivity žiakov a učiteľov v rámci rôznych projektov, súťaží, olympiád, exkurzií, výletov, krúžkov a podobne.
Medzi naše najvýznamnejšie úspechy patria napríklad: ERASMUS+ je medzinárodný projekt v rámci EÚ a prístupových krajín, umožňujúci absolvovanie odbornej praxe žiakov v zahraničných firmách. Tento projekt realizujeme už po štvrtýkrát v partnerských krajinách Veľká Británia, Nemecko, Česká republika, Maďarsko a Malta. Doteraz sa zahraničnej odbornej praxe zúčastnilo viac ako 150 žiakov. EUROSCOLA – súťaž, ktorú vyhlasuje Európsky parlament prostredníctvom Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku. Žiaci si prostredníctvom súťaže rozširujú vedomosti o EÚ, jej členských krajinách, inštitúciách EÚ a zároveň majú možnosť vycestovať do zahraničia. Naši žiaci na základe úspešného umiestnenia v súťaži mali možnosť už trikrát navštíviť spolu so svojimi rovesníkmi z ďalších členských krajín EÚ Európsky parlament v Štrasburgu, kde rokovali v budove EP ako skutoční europoslanci. STREDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOSŤ – žiaci obchodnej akadémie sa viackrát umiestnili na popredných miestach v rámci krajského i celoslovenského kola. Škola sa zapája do množstva odborných súťaží ako napríklad Ekonomicko-manažérska olympiáda, Finančná olympiáda, skúšobné SCIO testovanie, súťaž Generácia euro, vzdelávací cyklus Finančná akadémia, výučba prostredníctvom projektu Cena štátu, súťaž Mladý digitálny Európan, realizácia Študentských volieb a podobne. Okrem odborných aktivít sa žiaci úspešne zapájajú i do kultúrnych, spoločenských a športových projektov a súťaží, napríklad Hviezdoslavov Kubín, Timravina studnička, Štúrovo pero, olympiády v cudzích jazykoch, športové turnaje vo volejbale, futbale, basketbale, floorballe, atletike a mnohých ďalších.
To je len zlomok najúspešnejších aktivít, do ktorých sa môžu žiaci Obchodnej akadémie v Lučenci zapájať a tým obohacovať svoj osobnostný rozvoj a nadobudnúť životný štýl úspešného mladého človeka.

Komentáre používateľov

30.03.2020, 12:52, INEKO
Táto škola patrí medzi školy, ktoré aktívne využívajú systém elektronického testovania (ide o testovanie, ktoré vykonáva NÚCEM). Takúto skutočnosť považujeme za pozitívum – vypovedá to podľa nás o tom, že tieto školy sú aktívne a otvorené, majú záujem o moderné metódy, transparentnosť a tiež dbajú na vybavenie svojej školy.
Poznámka: škola využíva e-Test na bežné elektronické (tzv. „školské“) testovania, no zatiaľ sa nezapája do elektronického testovania v rámci riadnych termínov certifikačných meraní Testovania 9 a externej časti maturitnej skúšky.
14.03.2018, 20:04, Júlia Lonková
Obchodná akadémia už vôbec nie je to čo bývala a žiači nie sú na trhu práce tak žiadaný ako kedysi.