Komentár školy
V oblasti edukácie zdravotne znevýhodnených žiakov s mentálnym postihnutím vytvárame také systémy, stratégie a modely, ktoré rešpektujú individuálne potreby jednotlivca a umožnia každému možnosť voľby. Z kľúčových cieľov edukácie mentálne postihnutých v kontexte komplexnej starostlivosti, je príprava na začlenenie sa dieťaťa do spoločnosti a podpora tohto procesu.
Vzdelávanie je zamerané:
- rozvíjanie žiakov po stránke fyzickej, psychickej a emocionálnej,
- na kompenzáciu ich nedostatkov s cieľom optimálne ich pripraviť na praktický život,
- rozvíjať schopnosť žiakov osvojiť si základy vzdelania a pokračovať vo vzdelávaní v Praktickej škole
V rámci integrácie žiakov navštevujeme pravidelne knižnicu J.Fándlyho v Trnave, hudobné odd. M.S.Trnavského, každoročne organizujeme akciu s názvom: 'Tvorba nepoznaných detí', kde sa deti, žiaci, klienti špeciálnych škôl a zariadení prezentujú krátkymi dramatizáciami, organizujeme školy v prírode, zúčastňujeme sa všetkých dostupných akcií ktoré poriadajú iné zariadenia podobného typu - olympiády a rôzne športové aktivity, prezentujeme sa rôznymi výrobkami žiakov v rámci 'Dúhových dní', ktoré poriada mesto Trnava.