Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.
Ciele výchovy a vzdelávania vychádzajú z princípov výchovno-vzdelávacieho programu TEACCH, ktorý kladie dôraz na individualizáciu, ktorá vznikla z nutnosti zohľadňovať typické vlastnosti a potreby žiakov s autizmom a ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami.
Jedným z kľúčových cieľov edukácie v kontexte komplexnej rehabilitácie, je ich príprava na čo najlepšie začlenenie do spoločnosti a podpora tohto procesu. V oblasti edukácie sú preto vytvárané také systémy, stratégie a modely, ktoré rešpektujú individuálne potreby jednotlivca a umožňujú každému viacero alternatív a možnosť voľby.
Cieľom je rozvíjať ich individuálne vedomosti, schopnosti a zručnosti v rámci ich možností a osobitostí pre ich praktický život.